BACHELOR INDUSTRIEEL PRODUCTONTWERPEN
2IPO | Keuzemodule Product en techniek PROJECT Fruittella
CONTEXT
Op de Vlaamse Kermissen zijn ze steevast terug te vinden: de luna-parken. Voor een klein bedrag kun je daar eventjes plezier koppelen aan een kleine kans om een pluche beertje of een nutteloos gadget te winnen.
OPDRACHT
Bouw een dergelijke machine waarbij de speler een goede kans maakt op de prijs: een fruittella snoepje. Het systeem moet voldoen aan volgende eisen:
- Aangestuurd met een arduino microcontroller
- Score bijhouden
- Afhankelijk van de score een evenredig aantal fruittella's als beloning aan de speler geven
- Er moeten bewegende elementen in vervat zitten die aan de hand van DC motortjes worden aangedreven.
- bestuurbaar door de speler (niet zoals 'Bingo' de bal lanceren en dan wachten tot deze in een gaatje valt)
- Afmeting : maximaal 60cm x 60cm x 100cm
- In het eindmodel zitten volgende technieken vervat : frezen, laseren, optioneel rapid prototyping
DUUR
Tot Laatste les
MATERIAAL
Volledig vrij
TECHNIEK
Rapid prototyping, CNC frezen, CNC laseren
INDIENEN
definitief model
Ontwerpdossier via Blog
COMPENTENTIES | EVALUATIE
Groepswerk, technische uitwerking, werking, integratie
Esthetiek is hier in principe geen aandachtspunt, maar als ontwerpers zou dit een een zaak van eer moeten zijn...
LOKAAL
Atelier C-blok, C202
DOCENTEN
Olivier Demortier
Geen opmerkingen:
Een reactie posten