dinsdag 8 maart 2011

Opdracht Fruittella-automaat


BACHELOR INDUSTRIEEL PRODUCTONTWERPEN

2IPO | Keuzemodule Product en techniek PROJECT Fruittella

CONTEXT


Op de Vlaamse Kermissen zijn ze steevast terug te vinden: de luna-parken. Voor een klein bedrag kun je daar eventjes plezier koppelen aan een kleine kans om een pluche beertje of een nutteloos gadget te winnen.

OPDRACHT

Bouw een dergelijke machine waarbij de speler een goede kans maakt op de prijs: een fruittella snoepje. Het systeem moet voldoen aan volgende eisen:

  • Aangestuurd met een arduino microcontroller
  • Score bijhouden
  • Afhankelijk van de score een evenredig aantal fruittella's als beloning aan de speler geven
  • Er moeten bewegende elementen in vervat zitten die aan de hand van DC motortjes worden aangedreven.
  • bestuurbaar door de speler (niet zoals 'Bingo' de bal lanceren en dan wachten tot deze in een gaatje valt)
  • Afmeting : maximaal 60cm x 60cm x 100cm
  • In het eindmodel zitten volgende technieken vervat : frezen, laseren, optioneel rapid prototyping

DUUR

Tot Laatste les

MATERIAAL

Volledig vrij

TECHNIEK

Rapid prototyping, CNC frezen, CNC laseren

INDIENEN

definitief model

Ontwerpdossier via Blog

COMPENTENTIES | EVALUATIE

Groepswerk, technische uitwerking, werking, integratie

Esthetiek is hier in principe geen aandachtspunt, maar als ontwerpers zou dit een een zaak van eer moeten zijn...

LOKAAL

Atelier C-blok, C202

DOCENTEN

Olivier Demortier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten