dinsdag 22 maart 2011

TEAM UNLIMITED






Les 1&2

Bij de start hebben we zoveel mogelijk research gedaan. Voornamelijk door te googlen wisten we veel over de werking van hovercrafts te weten te komen. Door youtube filmpjes, de informatie die we van de les kregen en te horen over het vorige jaar zijn we al de zeker te vermijden fouten beginnen opschrijven.

De lift zorgt dat de hovercraft gaat zweven. Hoe meer lift, hoe meer gewicht je hovercraft mag hebben. Om een zo optimaal mogelijk lift te creƫren in verhouding tot ons gewicht, hebben we een goede propeller of turbine nodig.

Met een turbine werken krijgt onze voorkeur, omdat het de lucht beter in de zak verspreidt.

Tijdens de 2de week hebben we gezocht naar een modelbouwwinkel, maar de meeste verkochten geen aparte onderdelen. We kregen een adres in Heusden waar we vast stelden dat alles zeer duur is. Er zat niets anders op dan blijven rondzoeken naar iemand waarvan we onderdelen van mochten gebruiken.

Les 3

We zijn tijdens de lesuren naar Brugge gereden, bij een kennis die 2 modelvliegtuigjes heeft. Hiervan mogen we zijn zender+ontvanger (met kristalletje), accu van 12V en 2 DC motoren.

Om ons eerste prototype te kunnen maken hebben we enkel nog een DC motor voor de aandrijving nodig.

Les 4

Tijd om ons eerste prototype te maken. We hebben onze zak met een turbine uit een oude kruimeldief opgeblazen. Hij kreeg geen goede lift omdat onze zak ongelijkmatig werd opgeblazen.

We kregen ook het idee om die turbine te lasercutten. Het zou mogelijk zijn om het uit polystyreen te laseren en nadien met de hete luchtblazer te buigen. (shotgun)

Nu zijn we de plaats en aantal van de verluchtingsgaten aan het testen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten