maandag 16 mei 2011

Oeps! De blog eventjes uit het oog verloren...
Bij deze een korte update!

In de weken voor de paasvakantie werkte ik het knikkerspel conceptueel verder uit. (het zou een Fukushima-spel worden waarbij oa lekken gedicht en tsunami's ontweken moesten worden)

Na verdere testen met knikkerbanen en sensoren allerhande besefte ik jammergenoeg dat die piste niet haalbaar was. Knikkers geven niet genoeg kracht om de sensoren iets te laten inlezen. Voor de paasvakantie terug naar af dus.

In de vakantie 2 pistes verder uitgewerkt: een soort memoryspel of een schietspel.
Voor het schietspel is de Sketch haalbaar, maar vormt de loopband waarop de 'targets' staan de grootste uitdaging.
Het memoryspel is makkelijk te bouwen, maar is naar programmeren toe veel ingewikkelder.

Omdat blijven twijfelen na de paasvakantie geen optie was: keuze voor Schietspel. Een mik-spel waarbij je Goeie en Slechte targets hebt. Voor elke afgeschoten slechterik krijg je een fruittella, een fout target raken kost je een fruittella.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten